کد قالب کانون فضيلت قرائت قرآن و آداب آن

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 815
بازدید دیروز : 176
بازدید هفته : 815
بازدید ماه : 1043
بازدید کل : 153699
تعداد مطالب : 2271
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 6 دی 1402

https://static.ahlolbait.com/files/ahlolbait/old/u1001/22/ag4_0.jpg

 

2 قرائت قرآن در خانه

نكته ديگرى كه در احاديث قرائت قرآن وجود دارد اين است كه اين احاديث مسلمانان را به تلاوت قرآن در منازلشان تشويق فراوان مى كند و خواص و آثار گوناگونى بر آن مى شمارد.

فايده اوّل اينكه: خواندن قرآن در منازل سبب اعتلاى كلمه حق و نشر حقايق اسلام، موجب انتشار و كثرت قرآن خواهد بود زيرا وقتى كه انسان در منزل خود قرآن بخواند همسر و فرزندان وى نيز طبعا در اين عمل از وى پيروى نموده و به خواندن قرآن تشويق مى گردند، و در نتيجه به خواندن قرآن گرايش يافته وتعداد قرآن خوانان روز بروز افزايش پيدا مى كند.

اگر براى خواندن قرآن مركز و محل معينى اختصاص يابد در اينصورت قرآن خواندن براى همه و در تمام اوقات امكان پذير نخواهد بود. اينست كه گفتيم: قرائت قرآن در منازل يكى از راههاى انتشار و گسترش حقايق اسلام مى باشد.

فايده ديگر قرائت قرآن در منازل و خانه ها، تعظيم و بپا داشتن شعائر اسلام است، زيرا وقتى از خانه هاى مسلمانان هر صبح و شام صداى جانفزاى قرآن بلند گردد و از هر نقطه شهرهاى اسلامى صداى آيات الهى به گوشها فرا رسد، در اعمال جان و دل شنوندگان اثر خاص و عميقى مى گذارد و اسلام و ايمان در دلشان شكوفا و بارور مى گردد.

فايده سومى كه براى قرائت قرآن در منازل مترتب است، اين است كه تلاوت قرآن، و دعا و ذكر خدا در خانه ها و منازل باعث فزونى نعمتها و ازدياد بركتها است و فرشتگان در چنين خانه ها فرود آمده و شياطين از آن دورى مى گزينند و اينگونه منازل براى اهل آسمان نور و روشنايى مى بخشد، همان گونه كه ستارگان آسمان بر اهل زمين نور افكنى مى كنند. و خانه اى كه در آن قرآن تلاوت نشود و يادى از خدا نگردد بركتش كم گرديده و ملائكه از آن دورى و شياطين به اين گونه خانه ها راه مى يابند. «1»

______________________________

(1). انّ البيت الذى يقرأ فيه القرآن و يذكر اللّه تعالى فيه تكثر بركته، و تحضره الملائكة، و تهجره الشياطين،

به همين جهت روايات فراوانى در تشويق به تلاوت قرآن در خانه هاى مسلمين وارد شده است كه اينك نمونه هايى از آنها:

1 على امير مؤمنان (ع) فرمود: خانه اى كه در آن قرآن تلاوت گردد و ياد خدا شود بركات الهى بر آن خانه مى بارد، فرشتگان فرود مى آيند، شياطين از آن خانه دور مى شوند و بر اهل آسمان مى درخشد آنچنانكه ستارگان درخشان آسمان بر اهل زمين مى درخشند و خانه اى كه قرآن در آن تلاوت نشود بى بركت و تاريك خواهد بود و فرشتگان از آن دور و شياطين در آن حضور پيدا مى كنند.

2 رسول خدا (ص) فرمود: خانه هايتان را به تلاوت قرآن نورانى كنيد و آنرا مانند بيوت يهوديان و مسيحيان به صورت قبور ساكت نسازيد. «1»

 ---------------------------------------------------

(1). نوّروا بيوتكم بتلاوة القرآن و لا تتّخذواها قبورا كما فعلت اليهود و النّصارى اصول كافى: ج 2، ص 610.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: شناخت قرآن
برچسب‌ها: قرآن شناسی